Sider

torsdag den 5. september 2013

Oopsie toast

Der dukker med jævne mellemrum spørgsmål op om, hvad man kan bruge oopsies til, i den facebookgruppe, som jeg er medlem af. Der er flere, som bruger dem i toastmaskinen, så det fik  jeg lyst til at prøve.

Oopsies 1 bageplade, 9 stk

100 g flødeost, feks philadelphia
3 æg, delt i hvider og blommer
20 g sesamfrø, malet til mel (jeg "myrdede" dem i min morter, men kaffemølle eller minihakker kan bruges)
4 mål loppefrøskaller, svarende til 4 tsk
0,5 tsk salt
0,5 tsk bagepulver

Æggehviderne piskes stive i en skål sammen med salt og bagepulver. De øvrige ingredienser blandes grundigt i en anden skål. Æggehviderne vendes forsigtigt sammen med ostemassen. Blandingen hældes ud på en bageplade og bages ved 150g i 30 min. Køles af, og skæres i 9 kvadratiske stykker.

Den bagte oopsie skæres i 9 kvadratiske stykker


Oopsietoast med tomat og spegepølse

4 oopsiekvadrater
Spegepølse i skiver
2 små blommetomater i skiver
2 skiver havartiost
2 tsk stærk sennep

Oppsiekvadraterne smøres med et tyndt lag sennep, og der lægges ost, spegepølse og blommetomat lagvis og sluttes af med endnu en oopsie. Bages i en toastmaskine i ca 4 min.

Ikke så smukt, men det smagte fint

2 kommentarer:

  1. Nå ja, det var pga. dette indlæg jeg fandt din blog ;-) En reference fra LCHF-Den omvendte verden blog ...Og fik bare sådan lyst til Toast. Mvh Johanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Johanne
      Det er det, som er så facinerende ved at læse blogs, synes jeg!
      ;-) Laila

      Slet