Sider

tirsdag den 2. juli 2013

Tunmousse

Noget af det bedste i hele verden, er efter min mening tunmousse! Hvis altså den er god - for FØJ hvor kan det også smage fælt, eller bare ligegyldigt...
Jeg har ikke været særlig gammel første gang jeg smagte tunmousse. Det var hos min moster, og den var lavet efter den "gamle" Karolines version - den kombination af tekstur og smag, fik mig til at falde for tunmoussen for evigt.
Siden har jeg eksperimenteret en del med forskellige opskrifter, for når man er fedtforskrækket, skal der fyres grundigt op under krydringen, for at det skal smage af noget. Og det er faktisk også lykkes mig at lave nogle gode mousser med kvark, således at mine gæste har efterspurgt, at jeg lavede det igen næste gang de kom på besøg.
Men nu lever jeg LCHF, så jeg bestemte at gode gamle Karoline skulle have en revival.



Tunmousse ( 1x aftensmad og 1x madpakke)

1 ds tun i vand
100g blødt smør
1 spsk creme fraice 38%
citronsaft
salt og peber

Tun, smør og creme fraice blandes grundigt i en skål til en uniform masse. Krydres efter smag med citron, salt og peber.

Det kan da ikke blive mere enkelt end dette :-), og for syttan hvor det smager godt stadigvæk ;-)

Jeg spiste tunmoussen med en lille salat af agurk, cherrytomater og rødløg, samt et par skiver elverbrød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar